سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ دکتر علی یگانه

هزینه تعویض مفصل چقدر است؟

قیمت پروتز ها در تعویض مفاصل تا حد بسیار زیادی به هم نزدیک است مثلا در حال حاضر در آبان‌ماه 1397 پروتز حدود 10 میلیون تومان است.ولی گاهی پروتز خاصی نیاز است مثلا فردی که تومور استخوانی دارد و 15 سانتی متر از استخوان باید برداشته شود نیاز به پروتز پایدار خواهد داشت بنابراین قیمت بالاتر خواهد بود.

ادامه مطلب...

تعویض مفصل

    نظر

به طور کلی تعویض مفصل به این معنی است که  غضروف ها و مقداری از استخوان زیر غضروف ها را می تراشیم و به جای آن فلزاتی به شکل خود مفصل با جنس کبالت کروم یا تیتانیوم قرار می دهیم.و بین آن یک پلاستیک بسیار باکیفیت قرار می گیرد که ده‌ها سال عمر میکند.تعویض مفصل   از حدود پنجاه سال پیش وارد علم پزشکی شد و از آن زمان تا کنون هم از نظر فرم مفصل و هم از نظر متالوژی فلزات و موادی که در مفصل ها استفاده می شد تغییرات و پیشرفت های زیادی داشته است.

مثلاً اگر یک تعویض مفصل در 30 سال قبل 7 یا 8 سال عمر می کرده و بیمار هم خیلی احساس راحتی نمی کرد اما امروزه بیمار زندگی عادی را با تعویض تجربه خواهد کرد ضمن اینکه طول عمر تعویض مفصل 20 الی 25 سال است. ادامه مطلب...

تعویض مفصل در چه افرادی باید انجام شود؟

تعویض مفصل برای فردی که مشکل بسیار کمی دارد یعنی فرد به زندگی خود ادامه میدهد.بدون درد و بدون لنگش و کار خود را بدون مشکل خاصی انجام می دهد.برای گذراندن زندگی مجبور به خوردن مسکن نیست.فردی که مشکل حکمی دارد مشکل کم را با تعویض مفصل حل نکنیم.

افرادی که مشکلات بسیار زیادی دارند مناسب تعویض مفصل نیستند.

افرادی که مشکلات آنها آنقدر زیاد است که با تعویض یک مفصل حل نمی شود و بیمار احساس بهبودی نمی کند.مثلاً فردی که تمام مفاصل او خراب است از جمله ستون فقرات فرسوده و خمیده از لگن ها خراب و جراحی زانو ها خراب است و درگیر بیماری های روماتیسمی است و یا اینکه بیمار آرتروز ژنتیکی مادرزادی شدیدی در تمام مفاصل دارد این افراد با تعویض یک مفصل احساس خوبی نخواهند داشت و مشکلی حل نخواهد شد

مثلاً فردی که به دلیل دردهای ناشی از ستون فقرات که در سایر اندام ها احساس می شود مجبور به مصرف مسکن در تمام روز است صرفاً با تعویض مفصل زانو و باقی ماندن ستون فقرات در شرایط سابق بهبودی حاصل نخواهد شد و کیفیت زندگی خیلی تغییر نخواهد کرد.

ادامه مطلب...

تعویض مفصل و جراحی زانو (بخش دو)

    نظر

تعویض مفصل و جراحی زانو

یعنی جسمی که تاثیر منفی روی بدن نداشته باشد و ضمناً بدن هم تاثیر منفی روی آن نداشته باشدو بتواند سالیان سال در بدن با کارکرد قابل قبول مورد استفاده قرار بگیرد.برخی فلزات در بدن سیستم ایمنی بدن را به شدت تحریک می‌کنند مثل مواد آلی گیاه چوب و سیستم ایمنی بدن می تواند به صورت پاتولوژیک جسم خارجی را دفع کند.گاهی نیز ممکن است خود فلز بی ضرر باشد ولی خود بدن جسم خارجی را حل میکند و دفع میکند.

همچنین ابزارهای کارگذاری مفاصل مصنوعی در ابتدا بسیار ساده تر بودند و همین طور که در سایر رشته ها شاهد پیشرفت بودیم.

ادامه مطلب...

تعویض مفصل و جراحی زانو (بخش یک)

در این مقاله سعی داریم سوالات متداولی که در خصوص تعویض مفصل و یا جراحی زانو پیش میاد بیان کنیم .

تعویض مفصل زانو چیست؟

بخش عمده ای مباحث جراحی زانو مربوط به تعویض مفصل لگن است، داخل مفاصل غضروف هایی وجود دارد که این غضروف ها یک سطح نرم و لولایی شکل را برای بدن به وجود می‌آورند که مفاصل بتوانند به راحتی حرکت کنند.عضلات هم می‌توانند نیروهایشان را روی این مفاصل اعمال کنندو انسان بدین‌گونه می‌تواند در طول زندگی از مفاصل خود بدون درد و با کارایی بسیار زیاد استفاده کنند.

ادامه مطلب...